fredag 24 augusti 2012

Trauma

Trauma... Ibland fryser jag till is när jag ser ditt blod överallt. Ibland kan jag inte använda kniven du skar dig med på flera dagar. Hade helst sluppit just dom minnena... Känslan när blod stänket över mina lår gick igenom mina leggings och genast kändes kallt, samtidigt som jag känner hur det stänker i mitt ansikte får mig att bara vilja vakna upp från min mardröm. Jag känner hur du kliver upp från sängen och går ut från rummet och jag öppnar mina ögon och får se hur det är blod hela sängen, garderobsdörrarna som om det skett ett jävla machete mord. Vänder sakta mitt huvud för att kolla på väggen bakom mig och det är blodstänk även där och jag fattar att det inte är en dröm. Sträcker mig efter mobilen och ringer 112 och går ut mot hallen där jag möts av stora blod pölar och ser dig halvt avsvimmad på toan. Jag hör hur du börjar snarka och tänker att nu dör du... Får riktig panik och tänker att jag måste ut och öppna porten så ambulans personalen kan komma in så snabbt som möjligt. Där ute, på asfalten får polisen och en annan ambulans styrka ta reda på mig. Jag trodde du tog ditt liv 10 cm från mitt ansikte din jävel och det kommer jag få minnas hela mitt liv... Jag har förlåtit alla allt ont som gjorts mot mig, även dig för allt annat.. Men just detta kan jag icke glömma och just därför inte heller förlåta.

1 kommentar:

  1. usch, de är inge roligt minne! Vissa grejer kan man bara inte förlåta...

    SvaraRadera